Bali blogi 4. osa: Nädal joogalaagris

Erinevad retriidid ehk lihtsamalt öeldes täiskasvanutele mõeldud laagrid on viimastel aastatel väga popiks saanud. Miskipärast pole minus Eestis toimuvad retriidid eriti huvi äratanud, aga kui ma kuus aastat tagasi esimest korda Balil käisin, siis tekkis tunne, et vot siin ma tahaksin mõnel retriidil osaleda.

Balil ja eriti Ubudi piirkonnas on neid kohti väga palju, erineva pikkuse ja hinnaklassiga. Valida saab  jooga, surfi, meditatsiooni, massaazi ja üldise heaolu retriitide vahel.

Tegin päris põhjaliku uuringu ja kohe esimesel pilgul kõnetas mind Firefly nimeline retriit: https://www.fireflyretreatbali.com/

Kuigi mitmetel teistel olid kodulehel ilusamad ja  värvilisemad fotod ja ka kõrgemad hinnad, tundus Firefly mulle kõige sümpaatsem just seetõttu, et lisaks joogatundidele on laagri päevakavas ka kohalikku kultuuri tutvustavad ekskursioonid ja  erinevad õpitoad.

Hiljem ütles Firefly omanik ja retriidi korraldaja Ariel meile, et pani kodulehele meelega pisut ebakvaliteetsed pildid, et huvilised endale mitte liiga kõrgeid ootuseid ei seaks ja virisejad laagrisse ei satuks. Alati on ju parem variant see, kui kohale jõudes üllatud positiivselt 🙂

Ühesõnaga – üheks põhjuseks, miks ma uuesti Balile tulin oli soov osaleda Firefly retriidil.  Pika seebitamise peale oli isegi minu täiesti joogavõõras elukaaslane nõus laagrisse tulema ja võin kohe ära öelda, et see nädal oli meie puhkuse üks põnevamaid.

Firefly asub Ubudi keskusest paari km kaugusel riisipõldude vahel.

Sinna jõudes on  tunne, nagu oleksid sattunud maale vanaema juurde, sest põldude vahel jooksevad ringi pardid ja õhtuti kajab ümbrus konnade krooksumisest  ja sirtsude sirinast.

Meie kahekohaline tuba, mille broneerisime, osutus läbi kahe korruse olevaks stuudioks  koos köögiga, mille akendest avanes ühelt poolt vaade džunglile, teiselt poolt riisipõllule. Ma olin ikka alguses täiesti lummatud sellest!

Vaade meie toa aknast – õitsev banaanipuu:

Laagri päevaplaan oli selline, et igal hommikul kell 7 oli joogatund, siis hommikusöök ja seejärel kas mõni põnev ekskursioon või töötuba.

Näiteks tutvustati meile kohalikke taimi ja puuvilju, misjärel oli meil ühine kokandustund, kus õppisime nendest viljadest süüa tegema.

Siin fotol oleme just koos oma grupiga valmis saanud Jackfruit curry.

Bali kultuuri ja kombeid tutvustaval ekskursioonil  külastasime muuhulgas Ubudi koolimaja ja osalesime ka ühes tunnis. Inglise keelt, muide, räägivad 10-12 aastased päris hästi!

Seejärel käisime jalutamas riisipõldude vahel ja saime jalad mudaseks riisitaimi istutades:

Meisterdasime koos Bali naistega kodukaunistusi:

Ja siis tehti meile vägev tantsušõu, mis algas tänaval ja lõppes vabaõhu restoranis koos suure söömaajaga.

Ja kõik see toimus ühe päeva jooksul.

Õhtuti kell 17 oli meil laagris teine joogatund. Joogat viisid läbi kohalikud õpetajad ja igaühel oli oma stiil, nii et vaheldust jätkus ja hakkama said kõik, isegi need, kes polnud kunagi varem joogat teinud.

Selline nägi välja meie treeningsaal:

Ja siin sõime igal õhtul oma laagrirahvaga koos:

Retriidil oli meid grupis kokku 9, igaüks erinevast riigist. Seltskond oli kirev, lõbus ja  klappisime hästi. Inglise keelt rääkisid kõik – kes vähem  kes rohkem, aga saime ilusti suheldud.

Ilmselt toimis Arieli koledate piltide nipp ja ühtegi hädaldajat ega virisejat meie pundis ei olnud.

Ahsoo, arvestama peab sellega, et sellistel retriitidel pakutakse enamasti vegantoitu. Minul pole selle vastu midagi, aga mu elukaaslane ikka muretses väga, kuidas ta selle nädala ilma lihata vastu peeab.

Pidas hästi vastu, sest toidud olid väga maitsvad ja mitmekülgsed – isegi burger oli menüüs!

Minu tähelepanek seoses vegandieediga oli selline, et õhtuti tekkis mul tohutu magusaisu. See on märk, et minu organismi jaoks oli toidust midagi siiski puudu. Aga võibolla oli lihtsalt aeg liiga lühike ja pikapeale harjuksin ära.

Õnneks oli meil laagris ka šokolaadi valmistamise õpituba ja sain oma magusaisu rahuldatud.

See tuli nüüd välja nagu reklaamtekst, aga mul ei ole keegi palunud seda juttu kirjutada. Mulle tõesti lihtsalt väga meeldis Firefly retriidi korraldus ja siiralt soovitan seda kõigile, kel on plaanis Balil mõnda sellist külastada.

Äkki ajame pundi kokku ja lähme ükskord koos sinna?